EU nalepke za pnevmatike ter razredi učinkovitosti?
Evropska unija, v skladu s CE 1222/2009, je pooblašèena, da vsem pnevmatikam, izdelanim po, 1. juliju 2012 za avtomobile in gospodarska vozila vkljuèi standardne EU nalepke za pnevmatike, ki jih razvršèa v treh zmogljivostnih lastnosti: izkoristek goriva razvršèene od, A do E, oprijem na mokri podlagi razvršèene od, A do E, ter merjenje emisije hrupa v decibelih.
Kategorija pnevmatik, ki jih ni prizadela ta uredba, vkljuèuje: obnovljene pnevmatike, profesionalne pnevmatike off-road, dirkaške / športne avtomobilske pnevmatike, kot tudi specialne pnevmatike, namenjene izboljšanju vleke, kot je z izboklinami, T-type zaèasne nadomestne pnevmatike, pnevmatike za avtomobile, zgrajene pred letom 1990, pnevmatike z najveèjo dovoljeno hitrostjo 80 km / h, pnevmatike za platišèa s premerom nižjim ali enakem 254 mm ali veè, enako ali 635 mm.
Ta nalepka je namenjena, po eni strani za spodbujanje gospodarske in ekološke uèinkovitosti v prometu kot tudi poveèanje varnosti v cestnem prometu, ter na drugi strani, da pomagajo potrošnikom izbrati optimalne pnevmatike, ki zagotavlja doloèeno stopnjo preglednosti izdelkov.Kljub temu pa je bila oznaka kritizirana, ker prikazuje zelo omejeno število znaèilnosti. Strokovnjaki trdijo, da imajo pnevmatike veliko veè funkcij, ki so pomembne in pomembnih za varnost v cestnem prometu, vkljuèno z, vendar ne omejenim akvaplaning lastnostma, stabilnost vožnje, življenjsko dobo, lastnosti izdelka na mokrih in suhih cestah, razen oprijema na mokri podlagi ter lastnosti na snegu.
Proizvajalci pnevmatik kažejo, da bi rezultati testov iz razliènih institucij in industrijskih revij morali ostati zelo pomemben vir informacij za konènega potrošnika, saj se osredotoèajo na ocene najrazliènejših lastnosti pnevmatik in funkcij.