Zakoni in predpisi o pnevmatikah

Na vašem avtomobilu ni mogoče voziti nobene želene pnevmatike, zato morajo pnevmatike, ki jih izberete, imeti homologacijo za vaše vozilo. Ko gre za pnevmatike, poleg potrebne odobritve pnevmatik obstaja še nekaj drugih predpisov.

Tukaj lahko najdete zakone in predpise o pnevmatikah:

Odobrene pnevmatike

Če želite izvedeti, katere pnevmatike so dovoljene na avtomobilu ali motorju, je običajno koristno, da si ogledate dokumente vozila. Pogosto se zgodi, da so dovoljene tudi druge velikosti, vendar je treba spremembe registrirati, sicer registracija in zavarovalno kritje potečeta. Številni proizvajalci pnevmatik na svojih spletnih straneh ponujajo možnost prijave za tako odobrene pnevmatike z vnosom naslednjih podatkov:

EU oznaka za pnevmatike

Oznaka EU za pnevmatike ali evropska uredba o označevanju pnevmatik je za proizvajalce pnevmatik obvezna od 1. novembra 2012. Oznaka EU za pnevmatike je bila zasnovana za oceno določenih meril za pnevmatiko. Testirana bodo tri različna področja. Prvič, tu so kotalni upor, oprijem na mokri podlagi in kotalni hrup, ki ga povzroča pnevmatika na cesti.

Ta uredba je bila pregledana in jo bo s 1. majem 2021 nadomestila Uredba (EU) 2020/740, za katero bodo veljale nove zahteve. S to uredbo želi EU predvsem zaščititi okolje. Tako morajo kupci pri nakupu izdelkov, ki imajo dobre rezultate v tem pogledu, iskati oznako EU za pnevmatike.

Kotalni upor

Kotalni upor pnevmatike neposredno vpliva na porabo goriva vozila. Oznaka za pnevmatike EU uporablja klasifikacijo za testiranje kotalnega upora, kjer A pomeni najnižji in E za največji kotalni upor. Če ste pri nakupu pnevmatik pozorni na to točko, jo oznaka za pnevmatike EU razporedi po razredih. Lestvica ima le 5 razredov (A do E), pri čemer je A najučinkovitejši.

Oznake pnevmatik

Mokri oprijem

Oprijem na mokri podlagi je na etiketi EU za pnevmatike ocenjen v 5 razredih od A do E. Razvrstitev oprijema na mokri podlagi se nanaša na zavorno pot v primerjavi z referenčno pnevmatiko. Pnevmatike razreda A imajo veliko krajšo zavorno pot kot pnevmatike razreda E, kar lahko v nujnih primerih reši življenja.

Hrup

Tretja točka se nanaša na kotalni hrup pnevmatike (od A, B, C), to je glasnost, ki jo doseže pnevmatika med vožnjo. Nalepka EU za pnevmatike prikazuje raven kotalnega hrupa v decibelih. Poleg informacij, ki jih zagotavlja oznaka EU za pnevmatike, je treba pri nakupu pnevmatike upoštevati tudi druge dejavnike, kot sta življenjska doba in kakovost pnevmatike. V skladu z novo uredbo, ki bo posodobljena od leta 2021, obstajajo tudi možnosti za vključitev (poleg simbola za hrup) simbola za oprijem v ledenih razmerah in/ali močnih snežnih razmerah na standardno oznako.

Pnevmatike, zasnovane za težke snežne razmere, imajo na bočnici simbol "3 vrhovi in ​​sneg" ali "Alpine". Nordijske zimske pnevmatike za uporabo na ledenih površinah imajo nov simbol, ki predstavlja ledeni stalagmit.

Za vsako oznako tipa pnevmatike je QR koda s povezavo na bazo izdelkov EU (EPREL).

Na koncu se mora vsaka stranka odločiti o pomenu oznake EU za pnevmatike.

Obveznost nošenja rezervnega kolesa

Mnogi vozniki se sprašujejo, ali je rezervno kolo obvezno. Odgovor se skriva v tem, da številni proizvajalci avtomobilov svojih novih vozil ne opremljajo več z rezervnim kolesom, temveč le s kompleti za popravilo. Vendar bi to zagotovo storili, če bi bilo potrebno. In res, ni zakona za rezervno kolo ali komplet za popravilo pnevmatik. Vseeno bi moralo biti v vašem interesu, da imate rešitev za počeno pnevmatiko. Upoštevajte, da se morate za razliko od uporabe rezervnega kolesa takoj po uporabi kompleta za popravilo odpeljati v najbližjo garažo.


Navzgor