Pnevmatike se nikoli niso najbolje razumele z robniki in razbitinami, vendar so dandanašnje pnevmatike narejene tako, da se zaradi debelejše gume lahko izognemo poškodbam – le-ta je montirana na najpomembnejših predelih bočnic. Njena vloga je zmanjševanje škode na pnevmatikah/kolesih, ki lahko nastane ob stiku z robniki ali nenadnem zasuku volana na cesti pri visoki hitrosti.
Večine standardnih pnevmatik na baržah in majhnih vozilih se v resnici ne da dobiti s ščitniki, ker se montirajo na jeklena platišča. Na prvi pogled deluje kot opustitev prakse, vendar se to večinoma počne, da se jih prilagodi dejstvu, da se večina jeklenih platišč montira z namenom zagotavljanja želenega videza. Zaradi nevključevanja ščitnika platišča je moč doseči fleksibilnost pri oblikovanju stojišča in obliki kolesa.
Pnevmatike, ki so opremljene z zaščitnimi obroči, vključujejo različne modele. Večina teh je opremljena z dvignjenim rebrom, ki se nahaja na predelu noge na spodnjih stranskih stenah ali globoko pogreznjeni široki površini, da delno oklepa prirobnico kolesa; druge pnevmatike imajo rebra pri največji širini preseka pnevmatike (razdalja med bočnicami pnevmatike in najširšim delom pnevmatike).
Pnevmatike, ki imajo dvignjeno rebro v bližini območja z zankami in globoko vdolbino, so izdelane tako, da zaščitijo kolesa z nizkim profilom in dragimi aluminijastimi platišči pred vsako naključno poškodbo, ki bi nastala med naletom na robnik, medtem ko pnevmatike, ki so proizvedene z dvignjenim rebrom ali oblikovanim izrezom, preprečijo uporabo kolesnih pokrovov. Vendar pa to ne predstavlja težave, saj se te pnevmatike običajno uporabljajo na vozilih, opremljenih z aluminijastimi platišči.
Ščitniki platišča pomagajo pri zaščiti površine pnevmatik in noge kolesa pred razbitinami na cesti med lahko tovorno terensko uporabo, poleg tega pa so odporne tudi na škodo, ki bi jo lahko povzročilo kamenje, opilki in druge ovire na cesti.
Pnevmatike, ki so sestavljene iz enega ali več dvignjenih reber, ponavadi lahko najdemo na dostavnih vozilih ali priklopnikih na mestu njihove največje širine preseka. Dodatna gumijasta debelina dvignjenih reber na najširši točki pnevmatike je odporna na morebitne poškodbe stranskih sten in zmanjšuje količino gume, ki bi se obrabljala med ponavljajočimi se krivuljami, ki se vrtijo ali kjer bi se razkrile notranje niti pnevmatike.
Ne glede na to, ali njihovi proizvajalci trdijo, da so "največji ščitniki prirobnic", "zaščita platišča" ali "ščitniki vratnih varoval", je namen vseh zaščitnih obročev navsezadnje enak. Njihova naloga je, da se žrtvujejo za namen zaščite notranjih stranskih sten pnevmatik in aluminijastih platišč, na katerih so nameščeni.