Če iščete najboljše pnevmatike za vaše vozilo, ste se verjetno srečali z besedno zvezo "kotalni upor pnevmatik". Morda se sprašujete, kaj je in kako lahko vpliva na odločitev o nakupu pnevmatik. V nadaljevanju bomo preučili pojav kotalnega upora pnevmatik in vpliva pnevmatik z nizkim kotalnim uporom na učinkovitost porabe goriva vašega vozila, poleg tega pa bomo predstavili nekaj vrst okolju prijaznih pnevmatik z nizkim kotalnim uporom, ki jih ponuja podjetje Bridgestone.
Kaj je kotalni upor pnevmatik?
Ko pritisnete na plin, dejansko prenašate energijo skozi motor in druge sisteme v vašem vozilu, vendar je odvisno od vašega avtomobila, ali gre za plin ali električno energijo. Zaradi tega se pnevmatike začnejo obračati in dobijo zagon, kar omogoča premikanje vašega vozila. Da bi to dosegli, mora vaše vozilo premagati različne dejavnike, ki lahko ovirajo premikanje vozila. Eden glavnih tovrstnih dejavnikov je kotalni upor pnevmatik.
Kotalni upor pnevmatik je energija, ki jo morajo pnevmatike nuditi vašemu vozilu, da bi ohranili gibanje s konstantno hitrostjo na površini, torej če povzamemo, je to sila, potrebna za vzdrževanje hitrosti vozila. Histereza je eden od glavnih dejavnikov, ki prispevajo k pojavu kotalnega upora; v bistvu se med kotaljenjem pnevmatik izgublja energija in ustvarja upor, ki ga je treba premagovati s pomočjo motorja, kar privede do porabe goriva.
Ali se kotalnemu uporu pnevmatik lahko izognemo?
Kadar se pnevmatika stika s površjem ceste, je kotalni upor neizogiben. Kljub temu, da se mu ne moremo izogniti, ga lahko zmanjšamo. Ker je vzrok upogibnega upora histereza, lahko s pomočjo posebej izdelanih nitnih spojin pnevmatike izdelujemo tako, da postanejo bolj odporne na proizvodnjo toplote in jih prilagodimo tako, da izgubljajo manjše količine energije. Tovrstne pnevmatike so splošno znane kot pnevmatike z nizkim kotalnim uporom.
Kakšne prednosti imajo pnevmatike z nizkim kotalnim uporom?
Voznikom je v interesu optimizacija porabe goriva v njihovih vozilih, kjer se pnevmatike z nizkim kotalnim uporom še posebej izkažejo, saj imajo bistveno bolj učinkovito porabo goriva, kot običajne pnevmatike. Po rezultatih raziskave Ministrstva za energijo ZDA lahko izkoristek kotalnega upora pomeni do 10% razlike pri porabi goriva, vendar bo večina voznikov prihranila do 3%. Čeprav se to zdi malo, se prihranek čez čas nabere, kar privede do znatnega privarčevanja pri porabi goriva in izpustih. Presenetljivo, ane?
Ali imajo pnevmatike z nizkim kotalnim uporom kakšne negativne plati?
Večino stvari v življenju ni mogoče doseči brez vsaj malo odrekanja, isto velja za pnevmatike z nizkim kotalnim uporom. Z namenom izboljšanja kotalnega upora se lahko proizvajalec pnevmatik odloči za zmanjšanje globine profila, vendar pa se bo v zameno skrajšala življenjska doba pnevmatik. Pri premagovanju tovrstnih izzivov se nenehno pojavljajo napredki, prihaja pa tudi nova tehnologija, ki bo podaljšala življenjsko dobo tovrstnih pnevmatik.
Katere vrste pnevmatik z nizkim kotalnim uporom nudi Bridgestone?
V podjetju Bridgestone nudimo najkvalitetnejše pnevmatike z nizkim kotalnim uporom linije Ecopia. Poleg tega, da so najbolj varčne z gorivom, je linija pnevmatik Ecopia narejena z namenom nujenja uravnoteženega udobja med vožnjo v vseh letnih časih.
Naša celotna linija je zasnovana tako, da ponuja okolju prijazno rešitev, ki ne bo ogrozila zmogljivosti ali udobja, ki ga pnevmatike nudijo med vožnjo. Na primer, premium pnevmatike Ecopia dial EP 422 + so posebej zasnovane za koristenje zaščitenega sistema za porabo goriva skupaj s spojino stranske stene, ki pomaga uravnavati kotalni upor pnevmatike, kar vam omogoča prihranke pri stroških goriva na vsak prevožen kilometer. Pnevmatika Ecopia 422 plus ima optimiran kontaktni odtis, ki enakomerno porazdeli težo vozila po pnevmatikah, kar zagotavlja enakomerno obrabo in podaljšano življenjsko dobo pnevmatik. Inovativen vzorec dezena omogoča tiho delovanje pnevmatike in naredi vožnjo še bolj udobno; vendar se rezultati lahko razlikujejo glede na vzdrževanje pnevmatik, način vožnje in razmere na cesti.